Vanlige spørsmål om kjøpsinformasjon

Her finner du alle de oftest stilte spørsmålene og svarene angående kjøp hos Biltema.

  1. Hvordan fungerer Biltemakortet?
    <p>Biltemakortet er for deg som vil handle n&aring;r du vil &ndash; og betale n&aring;r det passer for deg. Med Biltemas kundekort kan du enkelt velge det betalingsalternativet som passer for deg! Med kundekortet blir det enkelt &aring; handle, og deretter kan du betale hjemmefra n&aring;r du selv &oslash;nsker. Her kan du lese mer om kundekortet og hvordan du s&oslash;ker.</p>
  2. Informasjon om tilgodelapp
    <p>Tilgodelappen er gyldig i tolv m&aring;neder fra utstedelsesdatoen (datoen st&aring;r p&aring; forsiden av kvitteringen). Mistet eller skadet tilgodelapp erstattes ikke (med skadet menes at teksten p&aring; kvitteringen er borte). N&aring;r gyldighetsdatoen er passert, er ikke tilgodelappen lenger aktiv, og den kan ikke fornyes.</p>
  3. Hvilke kort og valutaer kan man betal med?
    <p>I butikkene v&aring;re kan du betale med norske kroner. Hvis du ikke har det gunstige Biltemakortet, kan du bruke Visa, American Express, MasterCard og Maestro.</p>
  4. Hva gjør jeg hvis jeg angrer på kjøpet mitt eller vil returnere varen?
    <p><strong>Kj&oslash;p i varehus:</strong></p> <p>Kontakt kundeserviceavdelingen hos n&aelig;rmeste varehus umiddelbart. OBS! Husk &aring; ta med kvittering. Her er vilk&aring;rene v&aring;re for bytte og tilbakekj&oslash;p:<br />&bull; Varen er ubrukt, alts&aring; ikke &oslash;delagt eller skadet.<br />&bull; Den originale emballasjen er uskadet, og plomberingen er ikke brutt. Oljer, kjemikalier og andre produkter som ikke har forsegling, byttes ikke.<br />&bull; Kvittering fremvises.<br />&bull; Byttet eller tilbakekj&oslash;pet gj&oslash;res innen 30 dager fra kj&oslash;psdato.<br />&bull; Tilbudsvarer kj&oslash;pes ikke tilbake.<br />&bull; Eventuell refusjon gj&oslash;res via samme betalingsm&aring;te som p&aring; kj&oslash;pstidspunktet. (For eksempel samme kort, med kontanter og s&aring; videre.)</p> <p><strong>Kj&oslash;p foretatt via &laquo;Kj&oslash;p &amp; Hent&raquo; p&aring; Biltema.no:</strong></p> <p>Fullstendige vilk&aring;r for angrerett, &aring;pent kj&oslash;p og klager for<br />&laquo;Kj&oslash;p &amp;hent&raquo; finner du under punkt 5.1 her.</p>
  5. Hvilken garanti gir Biltema på varene?
    <p>For en del produkter gir vi tre, fire, fem eller ti &aring;rs garanti. Disse produktene har et eget garantisymbol. Garantitiden regnes fra kj&oslash;psdato, forutsatt at du fremviser kvittering. Hvis en vare blir &oslash;delagt p&aring; grunn av produksjonsfeil i garantitiden, reparerer eller bytter vi den. Hvis varen ikke lenger finnes i sortimentet, tilbyr Biltema en egnet erstatningsvare. Det er Biltema som avgj&oslash;r hva som er en egnet erstatningsvare. Utover dette f&oslash;lger vi forbrukerkj&oslash;psloven. Biltema har ikke ansvar for tapt omsetning. Kvitteringen gjelder som garantibevis.</p>
  6. Hva bør jeg huske på når jeg skal kjøpe reservedeler?
    <p>N&aring;r du kj&oslash;per reservedeler til bilen din, kan det finnes flere alternativer enn de vi har i sortimentet. Du m&aring; sammenligne det nye produktet med det gamle f&oslash;r du monterer eller demonterer det, og f&oslash;r du tar det i bruk. Hvis bilen din er privatimportert eller ombygd, kan den avvike fra v&aring;re anbefalingene v&aring;re. Husk at mange produkter b&oslash;r monteres av fagfolk. Derfor b&oslash;r du ikke montere produktet selv hvis du ikke er sikker p&aring; hvordan du skal gj&oslash;re det.</p>